Sandra Sandra (Dohsane)
Performance Artist
Lives and Works in Cameroon. Yaoundé,
Cameroon
Raised in | Libreville,
Gabon
DOB: September 10, 1994
Contact:
+237 6 96 91 60 58
Sandra-Sandra is an
artist passionate about people but specifically around issues concerning women; also she has a
great
interest in the environment. She is a active humanitarian with her goal
to use her art to overcome the suffering of others. This leads to one
question ~ IF WE ARE
ONLY HUMAN; WHAT DOES THE ENVIRONMENT REPRESENT TO US ALL?
It is the very nature
that surrounds us? We, as humans, are
toddlers to creation, newbies if you like, but our behaviour towards the
natural world has
been abominable. The essence of her work is based on THE OTHER, the
decent humans
and their environment; in her work she wants to speak up for those that
care,
the majority effected by climate change and be the mouth of those who
have no voice. Sandra-Sandra is disinterested in being an Activist but
more a
participant in the expression of willing the world into an age of
environmental improvements.
As
a Performing Artist her new works focus on the Human. All that breathes
and enters the cycle of existence. Clearly, we can see thematic
diversity with social feminism, pollution and a human renaissance. Her
works oscillate between literature, body expression and African
Spirituality.
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Sandra-Sandra est
une artiste passionnée par les gens en général et plus particulièrement par les
questions concernant les femmes; aussi elle a un grand intérêt pour
l'environnement. Elle est une humanitaire active avec son objectif d'utiliser
son art pour surmonter la souffrance des autres. Cela conduit à une question ~
SI NOUS SOMMES UNIQUEMENT HUMAINS; QUE REPRÉSENTE L'ENVIRONNEMENT POUR NOUS
TOUS?
C'est la nature
même qui nous entoure? En tant qu'humains, nous sommes des tout-petits dans la
création, des débutants si vous voulez, mais notre comportement envers le monde
naturel a été abominable. L'essence de son travail est basée sur L'AUTRE, les
humains décents et leur environnement; dans son travail, elle veut parler pour
ceux qui se soucient, la majorité affectée par le changement climatique et être
la bouche de ceux qui n'ont pas voix au chapitre. Sandra-Sandra est
désintéressée d'être une activiste mais plutôt une participante à l'expression
de la volonté du monde d'entrer dans une ère d'améliorations environnementales.
En tant
qu'artiste du spectacle, ses nouvelles œuvres se concentrent sur le Human. Tout
cela respire et entre dans le cycle de l'existence. De toute évidence, nous
pouvons voir la diversité thématique avec le féminisme social, la pollution et
une renaissance humaine. Ses œuvres oscillent entre littérature, expression
corporelle et spiritualité africaine.
Here are some of her works:
PEACE TO THEIR SOULS
Mounted as part of the 4th edition
of the performance festival
PEFOR'ACTION LIVE ARTS, PEACE AND
THEIR SOULS and a performance that
presents the consequences of
MARINE POLLUTION the endangerment of
marine life and functioning
of the terrestrial ecosystem
PEACE TO THEIR SOULS
Mounted as part of the 4th edition
of the performance festival
PEFOR'ACTION LIVE ARTS, PEACE AND
THEIR SOULS and a performance that
presents the consequences of
MARINE POLLUTION the endangerment of
marine life and functioning
of the terrestrial ecosystem
PAINTING BALL
This work is a hybrid performative act, oscillating between contemporary dance, body expression, literature and painting.
It is an installation, which creates, the death of nature, "NATURE MORTE” by making a kind of fresco that will leave marks.
These left marks are "TENTATIVE D’EXISTENCE" questions the difference between living and existing; “to live you have to breathe but to exist you
must leave traces ”, sensible traces called upon, translate a world in which
the female environment is biased.
This philosophical approach takes us into a setting made up of an image; a
scene completely covered with newspaper and photos of women who have
influenced THE EXISTENCE of human history. On the other hand a typical African kitchen and calabashes to represent the basic state of consideration of
Woman in many societies.
This decorative contrast defines an African woman who breaks these limitiations and leaves her marks as an icon. Here is the imperative commitment to bringforth a non-conflicting society between genders.
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PAINTING BALL
Cette œuvre est
un acte performatif hybride, oscillant entre danse contemporaine, expression
corporelle, littérature et peinture.
C'est une
installation, qui crée, la mort de la nature, "NATURE MORTE" en
faisant une sorte de fresque qui laissera des traces. Ces marques laissées sont
"TENTATIVE D'EXISTENCE" interroge la différence entre vivre et
exister; "vous vivre faut respirer mais pour exister il faut laisser des
traces », des traces sensibles invoquées, traduisent un monde dans lequel
l'environnement féminin est biaisé.
Cette approche
philosophique nous emmène dans un décor fait d'une image; une scène entièrement
couverte de journaux et de photos de femmes qui ont influencé L'EXISTENCE de
l'histoire humaine. D'autre part une cuisine africaine typique et des
calebasses pour représenter l'état de base de la considération de la femme dans
de nombreuses sociétés. Ce contraste décoratif définit une femme africaine qui
brise ces limites et laisse ses marques comme une icône. Voici l'engagement
impératif de faire évoluer une société non conflictuelle entre les sexes.
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